Muka SuratKu

Wednesday 14 November 2012

Permulaan Kehidupan Di Universiti UPM, K10, FRSB & BLA

Alhamdulillah... dah lepas satu semester aku di Universiti Pertanian Putra Malaysia ni... mesti orang akan cakap UPM ni..PERTANIAN... =..= Pakcik makcik abang kakak adik dengan sini yer... P tu untuk PUTRA... selaras dan semperna dengan nama Perdana Menteri kita yang Pertama Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj....tapi tak salah pun bagi aku...sebab Universiti ni pun menekankan Pertanian semata-2...di sini  bermacam-2 ragam dan karena yang aku lalui... dah lama rasanya aku tak upload ni.hi3...mesti banyak cerita...dalam post kali ni aku nak m'bebel pasal kehidupan aku selama satu semester ni...mesti banyak persoalan dan apa perasaan kehidupan di Universiti ni? hmmmm bagi aku kehidupan di universiti ni lebih ringkas dengan kata orang putih...simply hi3... tak perlu terkejar-2 belajar tak terlalu banyak... ikut kemampuan kita... setiap semester di berikan had kredit...kredit tu macam masa (jam) untuk kita belajarlah kiranya.... so pandai-2la kita pilih subjek yang mampu kita bawa...ada dua kategori iaitu subjek universiti... kalau UPM ni biasanya mesti ada subjek Pertanian dia..hi3 dan kedua subjek fakulti...

 Inilah pintu masuk UPM ha3 nampak cantikkan tapi menakutkan kalau student bawa kenderaan tanpa pelekat (sticker) kebenaran kenderaan pelajar ha3

Okeylah... nak ceritakan pasal fakulti aku ni pulak... fakulti aku diberi nama... FRSB=Fakulti Rekabentuk dan SeniBina...dengan kata lain... budak-2 arkitek laa... (katanyaaaa) jurusan yang aku ambil ialah...BLA = Bachelor Senibina Landskap... so orang tak panggil aku ni budak arkitek... tapi budak taman..hi3 =..= kadang-2 menyirap juga... ingat kita orang tanam bunga jer kerr... hellooooo... subjek kami ni setaraf dengan yang lain... cuma masih baru dalam dunia keilmuan ni... bagi aku Landskap ni lebih meluas sebab bukan kita belajar pasal binaan dan seni malahan biologi tumbuhan sekali... mana tak nye kena hafal nama pokok bagai pasal tanaman dialah and bla bla bla bla...so bagi aku cukup lengkap dalam memperlajari ilmu-2 dunia ni... nak cerita pasal jurusan aku ni memang lambat lagi...tunggulah aku cerita dalam post yang akan datang k..ha3....Nak diceritakan mengenai kehidupan disini... hmmm bagi aku kehidupan aku dengan budak-2 fakulti yang lain sangat berbeza kot... sebabnya... fakulti (FRSB) aku ni pelik bin ajaib sikit..hi3 siang sepi malam meriah... semua budak-2 fakulti aku ni macam burung Hantu... malam berjaga menyiapkan kerja-2 kursus (BMnya) atau kata lain assignment... kebanyakkan subjek kami tiada final exam... assignment inilah merupakan markah kami... buat design... lukisan.... seni... produk.. plan dan bermacam-2 lagi... yang ade final exam selalunya subjek fakulti...

Hmmmm kelihatan cantikkan fakulti FRSB... budak designlah katakan (riak) ha3

Hmmm terlupa pulak... kehidupan di kolej! ha3... macam biasa jelah... kolej ni bukan tempat belajar klau dekat Universiti ni... Ia ialah sebuah tempat tinggal... dekat UPM ni...kolej dia ada 17... 2 kolej alam lain..ha3 tak perlu tahulah nanti kalau ada member-2 ke sape nak tahu dua kolej tu tanyalah..hua3... aku kolej yang ke 10... K10! Aummmmm! ha3 kata permanis (sweet word) harimau lah katakan... kolej ni kalau nak terus stay kena kumpul merit... merit ni macam markahlah... aku first year (budak tahun satu) hanya kumpul 40 merit je (10 merit Universiti 30 merit kolej)  merit Universiti ni mcm korang wakil universiti lah tak kesahlah kau wakil ke perserta nanti dapatlah..sama juga macam  merit kolej...ahhhh banyak sangat aku tulis ni...pasal roomate aku?hmmmmmmmmmmmmmm... takde pape kot... sebab aku memang duduk sorang pown.. ha3 (mohon roomate terase) ha3 bla bla bla... aku dah tak tahu nak cerita apa dah ni k r tu jelah aku nak cerita... bye dan salam #peace :)

Ni kolej aku... kolej JANTAN UPM..ha3 k10 aummmmm!

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge